date
2025.06.05
modification day
2025.06.05
author
남유경
hits
41

[2025-1] Final Report and Thesis Submission 최종 논문 및 결과보고서 제출

 

 

[2025-1] The Schedule of Final Result Report and Thesis Submission

2024학년도 후기 학위청구논문 제출일정 안내

 

 

 

Report of Thesis Evaluation Submission

1. Deadline: 2025. Jul. 4. (Fri) by 5:00 p.m. (Punctuality Required)

2. Submission Location: GSIS Office

3. Required Documents:

  - Report of Thesis Evaluation (attached)

  - Application for Change of Thesis Title (attached, only if your thesis title has been changed since the initial application for thesis evaluation.)

 

 

First Thesis Submission (for GSIS)

1. Deadline: 2025. Jul. 4. (Fri) by 5:00 p.m. (Punctuality Required)

2. Submission Location: GSIS Office

3. Required Documents:

  - One original bound copy of the final thesis with an approval certificate (including signatures or stamps from all committee members)

4. Thesis Formatting:

  - Use the official thesis template (HWP file) uploaded on the Onestop system

  - How to Download : Visit 학생지원시스템(Onestop) click 졸업 click 학위청구논문 논문작성지침

 

 

Second Thesis Submission (for Library)

1. Deadline: 2025. Aug. 4. (Mon) by 5:00 p.m. (Punctuality Required)

2. Submission Location: GSIS Office

3. Required Documents: Three bound copies of the thesis

  - Cover: Use gray Rezac paper; black hardcover is not allowed.

 

Note: If the thesis does not meet PNU formatting guidelines, re-submission may be required. Please refer to the official guidelines and use the HWP thesis template from Onestop whenever possible.

 

Uploading Thesis to PNU Library Website: Will be announced later

 

Important Notes

1. The same stamp or signature must be used consistently across all documents (e.g., the evaluation report and the thesis approval certificate).

2. If a stamp is used on one document, it must be used on all. The same applies to signatures.

3. The original signed/stamped approval certificate must also be included in the copies submitted to the library.

4. The department chair(학과장), program chair(전공주임), and associate dean(부원장) are all Professor Lee Dae-joong.

 

 

 

 

□ 논문심사 결과보고서 제출

1. 제출 기한2025년 7월 4일 (오후 5시까지 (기한엄수)

2. 제출 장소국제전문대학원 행정실

3. 제출 서류 및 논문

  논문심사결과보고서 1부 (첨부파일)

  논문제목 변경신청서(첨부파일심사요구서 제출 이후 논문 제목을 변경한 경우에만 제출)

 

□ 1차 논문제출 (학과용)

1. 제출 기한2025년 7월 4일 (오후 5시까지 (기한엄수)

2. 제출 장소국제전문대학원 행정실

3. 제출 서류 및 논문

  최종 인준 논문 원본 1부 (모든 심사위원의 서명 또는 도장이 포함된 인준지 첨부)

4. 제본 양식

  학생지원시스템에 게시된 논문 양식 파일(HWP)을 사용해 제본

  경로학생지원시스템 → 졸업 → 학위청구논문 → 논문작성지침

 

□ 2차 논문제출 (도서관용)

1. 제출 기한2025년 8월 4(오후 5시까지 (기한엄수)

2. 제출 장소국제전문대학원 행정실 (행정실 취합 후 도서관에 일괄 제출 예정)

3. 제출 논문박사 학위 논문 3

  표지회색 레자크지 사용 (흑색 양장표지 사용 안함)

 

※ 주의사항논문이 부산대학교 학위논문 작성지침에 맞지 않을 경우재제본 요청이 있을 수 있습니다반드시 작성지침을 확인하고 되도록 학생지원시스템의 HWP 양식 파일을 사용하여 작성해 주시기 바랍니다.

 

□ 온라인 논문 제출추후 별도 안내 예정

 

□ 공통 유의사항

1. 논문심사결과보고서의 모든 서류와 최종 논문의 인준지에는 동일한 도장 또는 서명을 사용해야 합니다.

(도장을 사용한 경우 모든 서류에 도장서명을 사용한 경우 전 서류에 동일한 서명)

2. 도서관 제출용 논문에도 서명/날인된 원본 인준지를 사용해야 합니다.

3. 학과장전공주임부원장은 모두 이대중 교수님입니다.

 

 

 

 

 

 

 

 

file