[학사] 2023학년도 1학기 학부 수강취소(W)/ Course Withdrawal(W) for Undergraduates in the Spring Semester of 2023

date
2023.03.24
name
최은정
e-mail
view
200

 

    

    

2023학년도 1학기 학부 수강취소(W) 안내

    

    

 

 

2023학년도 1학기 학부 수강취소 신청기간 및 처리절차 등을 다음과 같이 안내드리니 수강취소를 희망하는 학생은 기간 내에 신청하시기 바랍니다.

   수강취소 신청기간 이후에는 취소는 불가하며, 최종 수강취소 신청 내역 및 결과를 반드시 확인하고 결과를 보관하시기 바랍니다.

수강취소 승인 결과를 부산대학교 스마트캠퍼스 앱으로 알려드리니(교육혁신과 승인 처리 시 발송), 알림을 희망하는 학생은 부산대학교 스마트캠퍼스 앱 설치하여 로그인 해주시기 바랍니다.(앱 설치 후 로그인 하여야 알림 수신 가능)

 

 

1

    

기간 : 2023. 3. 30.() 9:00 ~ 4. 5.() 18:00

 

 

2

    

대상 : 학부생 (타대 교류생 포함)

 

  유급 규정이 적용되는 학생(의과대학 의학과)은 취소할 수 없음.

 

3

    

수강취소 가능 교과목 수 : 2과목 이내

 

  수강취소 후 잔여 수강신청 학점이 최소 12학점(7학기 이상 이수 중인 자는 1학점) 이상이어야 함.

  수강취소(W)하여 12학점 미만(7학기 이상 이수 중인 자는 1학점 미만)이 되는 경우에는 취소 불가

 

4

    

신청방법 : 학생지원시스템 수업 수강취소(정규/계절) - 수강취소 [바로가기]

 

  . 수강취소(W) 사유를 부적절하게 입력할 경우, 승인되지 않을 수 있음.

  . 승인 처리 일정

 

구분

승인기관

일정

진행결과 확인 메뉴

1차 승인

소속 학과

4. 6.() ~ 4. 7.()

학생지원시스템-수업-수강취소(정규/계절)

-수강취소

2차 승인

소속 대학

4. 7.() ~ 4. 10.()

최종 승인

교육혁신과

4. 11.()

결과 확인

학생

4. 12.()

학생지원시스템-수업-수강신청및확인-수강확인

 

 


 

 

    

    

Course Withdrawal(W) Notice for Undergraduates in Spring semester 2023

    

    

 

 

This is the guideline for the course withdrawal period & method for undergraduates of 2023 Spring semester. Students who wish to withdraw courses, please withdraw within the designated period. Course withdrawal is unavailable after that period.

   Make suer to check out a record of deleted course as well as to keep the final result.

The withdrawal-approval-result will be notified through mobile APP부산대학교 스마트캠퍼스 앱(PNU Smartcampus APP.( The notice will be sent when ‘Dept. of Educational Affairs’ approves the withdrawal.) So please download the APP if you wish to receive the notice. (Students must log-in after downloading APP to receive the notification. )

 

 

1

    

Period : 2023. 3. 30.(Thu) 9:00 ~ 4. 5.(Wed) 18:00

 

 

2

    

Subject Students : Undergradutes (Includes students from other schools)

 

  Course withdrawal is unavailable for students in the certain department under flunk system. (Department of Medicine)

 

3

    

The Number of Courses students can withdraw :

                                         within 2 courses

 

  The remaining credits registered after the withdrawal(W) must be at lease 12 credits or more

 (Students in 7th semester or more must be taking 1 credit or more) .

  It is not allowed for students to drop the course whose remaining credit becomes less than 12 credits after withdrawal(W).(Students who are in 7th semester : must register more than 1 credit)

 

4

    

How to : 학생지원시스템(Onestop) 수업(Classes) 수강취소(정규/계절) Course Wihdrawal[Regular/Vacation) - 수강취소(Course withdrawal) [Link: 바로가기]

 

  A. If the reason for withdrawal(W) is inappropriate, the withdrawal

     can be rejected.

  B. Withdrawal Procedure Schedule

 

Division

The dept. in carge

Schedule

Progress/Result Confirmation Menu

1st Confirmation

Affiliated

Dept.

Apr. 6.(Thu) ~ 7.(Fri)

학생지원시스템(Onestop)-수업(Classes)-수강취소(정규/계절) Course Withdrawal (Regular/Summer·Winter)-수강취소(Course Withdrawal)

2nd

Confirmation

Apr. 7.(Fri) ~ 10.(Mon)

Final

Confirmation

Dept. of Educational Affairs

Apr. 11.(Tue)

Result

Confirmation

Students

Apr. 12.(Wed)

학생지원시스템(Onestop)-수업(Classes)-수강신청및확인(Course Registration & confirmation)-수강확인(Course Registration Result)

 

 

    

 

 

    

첨부파일