|
| |
2025학년도 여름계절수업 운영 안내 | ||
|
|
1 |
| 수업 기간 : 2025. 6. 25.(수) ~ 2025. 7. 21.(월) |
2 |
| 수강 대상 |
◦ ‘25학년도 1학기 재학생
※ 일반대학원생은 보충과목 등을 3학점 이내로 이수할 수 있으며, 수료학점에 미포함
◦ ’25학년도 여름계절수업을 수강하기 위해 ‘25학년도 2학기 복학 허가를 받은 휴학생
◦ ’25학년도 여름계절수업 타 대학 교류 수학허가자
※ 휴학생의 계절수업 이수 결과 제한 사항(유의사항) ① 휴학 중인 학생이 계절수업을 이수하여 졸업요건을 충족하더라도, 복학 후 한 학기 이상을 이수하여야 졸업할 수 있음 ② 계절수업 이수 후 휴학을 연장(복학 취소) 할 경우에는 계절수업에서 이수한 성적은 무효 처리되며, 납부한 계절수업 등록금은 일체 반환되지 않음 ‣ 학점 인정 불가 사례 : 1학기 휴학 → 여름계절수업 이수 → 2학기 휴학 ‣ 학점 인정 사례 - 1학기 휴학 → 여름계절수업 이수 → 2학기 재학(복학) - 1학기 재학 → 여름계절수업 이수 → 2학기 휴학 |
3 |
| 수강신청학점 |
◦ 도약수업*을 수강하는 경우 계절수업과 합산하여 6학점 이내
* ʹ25년 8월 졸업예정자는 도약수업 수강신청 불가
4 |
| 주요 일정 |
일 정 | 주 요 내 용 | |
수강편람 확인 | ‣ 2025. 5. 1.(목) 게시 예정 ‣ 메뉴 : 학생지원시스템 – 수업 – 수강편람 [수강편람 바로가기] ※ 담당교원, 수업시간, 강의실 등은 변경될 수 있음 | |
복학신청 | ‣ 2025. 4. 28.(월) 09:00 ~ 5. 2.(금) 18:00 ‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 학적 – 휴복학 – 복학신청 [복학신청 바로가기] ※ 수강신청·정정기간에도 복학 신청이 가능하며, 복학 신청 후 수강신청 가능 ※ 2차 수강정정기간까지 복학허가를 받지 않은 학생의 수강신청 내역은 ΄25. 6. 10.(화) 18시 이후 일괄 삭제함 | |
희망과목담기 및 자동신청 교과목 선택 | ‣ 2025. 5. 8.(목) 10:00 ~ 5. 9.(금) 낮 12:00 ‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 수업 – 수강신청및확인 – 수강신청 – 계절수업 희망과목담기 [희망과목담기 바로가기] ※ 희망과목담기 대상: 재학생, 복학 허가를 받은 휴학생, 타대학 교류수학 허가자 ※‘자동신청제’는 학부생(타대생 포함)만 가능(대학원생 미적용)하며, 학생지원시스템(PC, 모바일 웹)과 스마트캠퍼스 앱(모바일) 신청 가능 | |
자동신청 (학생) | ‣ 2025. 5. 12.(월) 9:00 ~ 18:00 ‣ 학생들이 자동신청 처리 교과목 내역을 확인하고 의사에 따라 삭제할 수 있는 기간 | |
교과목 정보 조정 (학과/기관) | ‣ 2025. 5. 13.(화) 9:00 ~ 18:00 ‣ 개설학과(기관)에서 자동신청 인원수를 고려하여 제한인원, 집단별 배정 인원, 강의실 등 교과목 정보를 조정할 수 있는 기간 | |
수강신청 | ‣ 2025. 5. 14.(수) 08:00 ~ 5. 16.(금) 17:00 ※ 수강 신청한 과목이 폐강될 수 있으며, 학교 홈페이지 공지사항을 통해 안내 예정이므로 정정기간 내 공지사항 확인 필수 ※ 폐강강좌 1차 공고 : 2025. 5. 23.(금) (학교홈페이지 공지사항 게시) ‣ 수강신청학점 : 계절수업과 도약수업을 합산하여 6학점 이내 ‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 - 계절수업 수강신청 [수강신청 바로가기] | |
대기순번 신청 (수강신청 기간만 적용) | ‣ 2025. 5. 14.(수) 10:00 ~ 5. 16.(금) 17:00 ‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청 및 확인 – 수강신청 – 계절수업 수강신청 [수강신청 바로가기] ‣ 대기순번 교과목 : (학부) 2과목 이내 ※ 학점 초과 또는 시간표 중복 오류 발생 시, 교환 교과목을 설정해야 함 | |
수강정정 | ‣ 1차 : 2025. 5. 26.(월) 10:00 ~ 5. 27.(화) 17:00 ※ 폐강강좌 2차(최종) 공고 : 2025. 6. 2.(월) (학교홈페이지 공지사항 게시) ‣ 2차(최종) : 2025. 6. 4.(수) 10:00 ~ 6. 5.(목) 17:00 ※ 정규학기와 달리, 계절․도약수업 2차 수강정정기간에는 모든 대상자 신청, 정정 가능 ‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 - 계절수업 수강신청 [수강신청바로가기] | |
등록금 납부 | ‣ 2025. 6. 12.(목) 10:00 ~ 6. 16.(월) 17:00 (추가) 2025. 6. 17.(화) 10:00 ~ 17:00 ‣ 납부방법: 계절수업 납입고지서의 가상계좌로 이체/은행 직접 납부 ※ 도약수업 고지서와 계절수업 납입고지서 각각 출력 및 납부 ‣ 고지서 출력 : 학생지원시스템 - 등록 - 고지서출력안내 – 고지서 | |
수강취소 | 계절수업 | ‣ 2025. 6. 20.(금) 9:00 ~ 2025. 7. 8.(화) 18:00 ※ 수강취소 신청일자에 따라 등록금 반환액 상이 |
도약수업 | ‣ 2025. 7. 18.(금) 9:00 ~ 2025. 8. 1.(금) 18:00 ※ 수강취소 신청일자에 따라 등록금 반환액 상이 | |
‣ 부산대학교 학생지원시스템에서 학생이 직접 수강취소 신청 ‣ 메뉴 : 학생지원시스템 – 수업 – 수강취소 – 계절수업 [수강취소 바로가기] | ||
성적 열람 및 정정기간 | 계절수업 | ‣ 2025. 7. 24.(목) 9:00 ~ 7. 28.(월) 18:00 |
도약수업 | ‣ 2025. 8. 20.(수) 9:00 ~ 8. 22.(금) 18:00 | |
‣ 메뉴: 학생지원시스템 – 성적 – 성적 조회 – 금학기 성적 조회 | ||
성적 확정 | 계절수업 | ‣ 2025. 7. 30.(수) 예정 |
도약수업 | ‣ 2025. 8. 26.(화) 예정 |
5 |
| 등록금 수납․반환 |
등록금액(수강과목에 따라 책정)
구분 | 과목별 등록금액 |
학부/ 일반대학원 | - 이론과목 : 학점당 29,000원 ※ 교양필수 : 과목당 58,000원 - 실험․실습․실기과목/이론,실험․실습․실기병행과목 : 학점당 31,500원 ※ 단, 1.5학점 과목은 과목당 48,000원 - 일반졸업영어 : 87,000원 - 현장실습교육과정 : 취업전략과에서 별도 수립·운영 |
법학전문대학원 | - 이론과목 등록금 : 학점당 100,000원 |
※ 강의료를 개설기관에서 지급하더라도 과목별 등록금액 적용. 단, 부득이한 경우 학사과와 협의하여 등록금 면제 가능
납부
◦ 납부처 : 농협(단위농협 포함)/부산은행
◦ 납부 방법 : 은행 직접 납부 또는 개인에게 부여된 가상계좌로 입금
※ ATM, 인터넷뱅킹, 모바일뱅킹, 텔레뱅킹 가능(단, 부산은행은 텔레뱅킹 미실시)
※ 가상계좌의 예금주는 학생 본인 성명임
◦ 유의 사항
- 과목별로 분납 불가
(예시) 2과목 신청 후 1과목만 현금등록(X) / 신청한 교과목의 총액을 현금등록(O)
- 등록금이 0원인 과목을 신청한 경우 자동등록 처리되므로 수강 신청에 유의 (※ 수강 미희망 시 반드시 별도로 수강취소를 신청해야 함)
※ ①등록금 총액이 0원인 경우와 ②등록금 0원인 과목을 포함하여 2개 이상의 과목을 신청한 경우(납부 등록금 발생) 모두 등록금 총액 납부 여부와 관련 없이 0원 과목은 자동등록 처리됨
- 계절수업과 도약수업을 모두 신청한 경우, 등록금 고지서는 각각 출력하여 납부하여야 함
- 추가 현금등록 기간에는 농협은행에만 납부할 수 있으며, 고지서를 다시 출력하여 납부 하여야 함
- 등록금 미납자의 수강신청 내역은 추가 현금등록 기간 종료 후 일괄 삭제
수강취소 및 등록금 반환
◦ 수강취소는 일부 또는 모든 교과목 신청 가능
◦ 수강취소에 따른 등록금 반환
구분 | 기간 | 반환금액 |
수업개시일 전 | ΄25. 6. 20.(금) ~ 6. 24.(화) | 전액 환불 |
수업일수 1/3선 경과 전 | ΄25. 6. 25.(수) ~ 7. 3.(목) | 2/3 환불 |
수업일수 1/3선 경과 후 ~ 수업일수 1/2선 경과 전 | ΄25. 7. 4.(금) ~ 7. 8.(화) | 1/2 환불 |
수업일수 1/2선 경과 후 | 수강취소 불가 | 환불 불가 |
6 |
| 성적 처리 |
◦ 정규학기 성적평가 방법과 동일하게 적용
◦ 계절수업 이수학점은 정규 학기(1·2학기)에 포함하지 않고 별도 ‘여름·겨울계절수업’ 학기로 표기
◦ 계절수업 성적이 포함된 성적증명서는 성적 확정일부터 발급 가능하므로, 주요 일정을 사전에 확인하여 수강 시 착오 없길 바람
◦ 자세한 성적 관리 기준은 ‘학생지원시스템-성적-성적관리기준-성적관리기준안내’ 참고
|
| |
2025 Summer Semester Guideline | ||
|
|
1 |
| Period : 2025. June. 25.(Wed) ~ July. 21.(Mon) |
2 |
| Subject Students |
◦ Students who are enrolled in Spring Semester, 2025
※ General Graduates can take ‘supplement courses(보충과목)’ within 3 credits, the credits will not be counted for credits of completion
◦ Students on a leave of absence who gained the approval of the reinstatement to take courses in 2025 fall semester.
◦ Students who have permission for 2025 summer semester exchange learning (타대학 교류 수학허가자)
※ Limitations in the grade of Summer/Winter semester courses for the students on a leave of absence (Notes) ① Even if a student on leave of absence fulfills graduation conditions by taking courses in summer semester, one or more regular semester must be completed after re-enrollment in order to graduate. ② If a student applies for a leave of absence extension(or re-enrollment cancellation) after completing the summer semester courses, all the grade & credits will NOT be granted and all the tuition fee will not be refunded ‣ The case the credits are NOT granted : Leave of absence in spring semester → Summer semester completion → Leave of absence in fall semester ‣ The cases the credits are granted. - Leave of absence in spring semester → Summer semester course completion → Re-enrolled in fall semester - Enrolled in spring semester → Summer semester courses completed → Leave of absence in fall semester |
3 |
| Available Credit: Within 6 credits |
◦ In the case of taking a Step Forward Classes, the combined credits for Summer/Winter semester should not exceed 6 credits
※ Graduates scheduled for August 2025 are ineligible to register for Step Forward Classes.
Schedule | Contents | |
Check Course List | ‣ 2025. May. 1.(Thu.) tentative ‣ How to: Onestop – Course(수업) – Course Catalog (수강편람) ※ There may be changes in lecturer, schedule, classroom etc. | |
Reinstatement | ‣ 2025. Apr. 28.(Mon) 09:00 ~ May. 2.(Fri) 18:00 ‣ How to: Onestop → School Registration(학적) → Leave of Absence/Re-enrollment(휴복학) → Re-enrollment Application (복학신청) [복학신청 바로가기] ※ Re-enrollment is also available during ‘course registration’& ‘course add&drop’ period. Course registration is available after re-enrollment. ※ Students who do not receive re-enrollment approval by the 2nd course registration edition period, will have all course registration record deleted after ‘25. Jun. 10.(Tue) | |
Wish List Registration & | ‣ 2025. May. 8.(Thu) 10:00 ~ 5. 9.(Fri) 12:00 PM ‣ How to: Onestop → Courses(수업) → Course Registration & Confirmation(수강신청및확인) → Summer/Winter Semester Wish List Registration(계절수업희망과목담기) [희망과목담기 바로가기] ※ Wish List Registration’ is available for students who are enrolled, who received approval for re-enrollment and exchange learning. ※‘Automatic Course Registration System(자동신청제)’is available to : undergraduates only (students from other universities included, not available for graduates). This is supported from PC & Mobile devices and PNU Smart campus APP | |
Confirmation & Withdrawal of Automatic Registration Course (Students)
| ‣ 2025. May. 12.(Mon) 9:00 ~ 18:00 ‣ The period students can confirm the result of ‘automatic registration’ and make withdrawal if necessary | |
Course Information Edition (Dpt./Inst.) | ‣ 2025. May. 13.(Tue) 9:00 ~ 18:00 ‣ The period which department offices edit the course information (maximum, students per classes, classroom, etc.) based on the result of automatic course registration. | |
Course Registration | ‣ 2025. May. 14.(Wed) 08:00 ~ May. 16.(Fri) 17:00 ※ Courses registered may be cancelled. The information will be updated on PNU web site notice board. Check the information during the course add&drop period. ※ Notice of 1st cancelled courses : 2025. May. 23.(Fri) (on notice board of PNU web site) ‣ Credits available : Combining summer and Step Forward Classes, the total credits should not exceed 6 credits ‣ How to : Onestop → Courses(수업) → Course Registration & Confirmation(수강신청및확인) → Course Registration(수강신청)→ Summer/Winter semester course registration(계절수업수강신청) [수강신청 바로가기] | |
Applying for Waiting Numbering System (Only applicable for course registration) | ‣ 2025. May. 14.(Wed) 10:00 ~ May. 16.(Fri) 17:00 ‣ How to : Onestop → Courses(수업) → Course Registration & Confirmation(수강신청및확인) → Course Registration(수강신청) → Summer/Winter semester course registration(계절수업수강신청) [수강신청 바로가기] ‣ Waiting Numbering Courses : (Undergrad.) within 2 courses ※ When excess on credit limit or duplication in the timetable happens, ‘swap-course’ should be set. | |
Course Add & Drop | ‣ 1st : 2025. May. 26.(Mon) 10:00 ~ May. 27.(Tue) 17:00 ※ Notice of 2nd (Final) cancelled course : 2025. Jun. 2.(Mon) (PNU Website notice board) ‣ 2nd(Final) : 2025. Jun. 4.(Wed) 10:00 ~ 6. 5.(Thu) 17:00 ※ Unlike regular semester, all students can register or add&drop the course during the Summer/Winter Semester ‧ Step Forward Classes on 2nd (final) course add&drop period ‣ How to : Onestop → Courses(수업) → Course Registration & Confirmation(수강신청및확인) → Course Registration(수강신청) → Summer/Winter semester course registration(계절수업수강신청) [수강신청바로가기] | |
Tuition Fee Payment | ‣ 2025. Jun. 12.(Thu) 10:00 ~ Jun. 16.(Mon) 17:00 (Additional) 2025. Jun. 17.(Tue) 10:00 ~ 17:00 ‣ Payment Method: Transfer the fee using the virtual account on the bill or pay by visiting the banks. ※ Step Forward Classes bill and Summer Semester payment bill should separately printed and paid ‣ Bill Print out : Onestop → 등록 - 고지서출력안내 – 고지서 | |
Course Withdrawal | Summer Semester | ‣ 2025. Jun. 20.(Fri) 9:00 ~ 2025. Jul. 8.(Tue) 18:00 ※ The amount of tuition refund varies depending on the date of the course withdrawal |
Step Forward Classes | ‣ 2025. Jul. 18.(Fri) 9:00 ~ 2025. Aug. 1.(Fri) 18:00 ※ The amount of tuition refund varies depending on the date of the course withdrawal | |
‣ Students must personally withdraw courses on Onestop ‣ How to : Onestop → Courses(수업) → Course Withdrawal(수강취소) → Summer/Winter Semester Registration (계절수업) | ||
Grade Confirmation & Edit Period | Summer Semester | ‣ 2025. Jul. 24.(Thu) 9:00 ~ Jul. 28.(Fri) 18:00 |
Step Forward Classes | ‣ 2025. Aug. 20.(Wed) 9:00 ~ Aug. 22.(Fri) 18:00 | |
‣ How to : Onestop → Grade(성적) → Grade Confirmation(성적 조회) → This semester΄s grade(금학기 성적 조회) | ||
Grade Finalizations | Summer Semester | ‣ 2025. Jul. 30.(Wed) tentative |
Step Forward Classes | ‣ 2025. Aug. 26.(Tue) tentative |
4 |
| Main Schedule |
5 |
| Tuition Fee Payment & Refund |
Tuition Amount(determined based on enrolled courses)
Division | Tuition Amount by Courses |
Undergraduates / General Graduates | - Theory Subject : KRW 29,000 per credit ※ Required General Education : KRW 58,000 per courses - Experiment ․ field training ․ performance courses/ theory courses that cover experiment ․ field training ․ performance together : KRW 31,500 per credit ※ But, courses with 1.5 credits : KRW 48,000 per courses - General Graduation English(일반졸업영어) : KRW 87,000 - Field training course (현장실습교육과정) : separately run by employment department(취업전략과) |
Graduate school of Law | - Theory Subject Tuition Fee : KRW 100,000 per credit |
※ Even if the tuition fees are paid by the sponsoring institution, subject-specific tuition rates apply. In cases of unavoidable circumstances, exemption from tuition fees may be discussed with the Department of Education Affairs.
Tuition Payment
◦ Available Banks : NH Bank/ Busan Bank
◦ Payment Method : Make a payment by visiting banks OR make transfer to the virtual account given to individuals
※ Available : ATM, Internet banking, Mobile banking, Tele-banking(Not available for Busan bank).
※ When using ‘virtual account,’ account holder’s name will be the student’s.
◦ NOTES
- Separate payment not available
Ex) Payment for one course when registered for 2 courses (X) / Payment for all courses registered (O)
- When the total tuition amount is “KRW 0”, the registration will be automatically confirmed so please be careful with the course registration
※ ①When the total tuition amount is KRW 0 and ②When there are two or more courses, including those with KRW 0 tuition fees (resulting in payment), regardless of whether the total tuition amount is paid or not, courses with KRW 0 tuition fees will be automatically registered.
- If one registers for both Summer Semester and Step Forward Classes, one needs to print out the separate bill and make the payment.
- During the additional payment period(cash only), NH bank is the only available bank. Tuition bill must be newly printed during this period
The course registration record will be deleted for the students who do not pay tuition fee during additional registration period.
Course Withdrawal & Tuition Fee Refund
◦ Course withdrawal can be applied to some or all of the registered courses
◦ The amount of refund according to the course withdrawal date
Division | Period | Refund Amount |
Before the semester starts | ΄25. Jun. 20.(Fri) ~ Jun. 24.(Tue) | Total amount |
Before 1/3 mark of school days | ΄25. Jun. 25.(Wed) ~ Jul. 3.(Thu) | 2/3 of the total amount |
After 1/3 mark of school days ~ before 1/2 mark of school days | ΄25. Jul. 4.(Fri) ~ Jul. 8.(Tue) | 1/2 of the total amount |
After 1/2 mark of school days | Course Withdrawal not available | Not available |
6 |
| Grading |
◦ Grading regulation is same with the regular semesters’
◦ Credits earned from summer semesters will be separately recorded with ‘summer·winter semester’. It will not be included in regular semester’s credit (1st·2nd semester)
◦ Transcripts that include grades from seasonal (summer/winter) courses can only be issued after the official grade confirmation date. Please make sure to check the key academic dates in advance to avoid any confusion when enrolling in courses.
◦ Please refer to Onestop for more information for grading system : ‘Onestop → Grades(성적) → Grading system(성적관리기준) → Information for grading system(성적관리기준안내)’