[기숙사] 2025학년도 2학기 기숙사 1차 합격자 발표 및 기숙사비 납부/ The 1st successful candidates of Dormitory and Payment, Fall semester 2025

date
2025.07.07
name
최은정
e-mail
view
857

 

2025학년도 2학기 기숙사 1차 합격자 발표 및 기숙사비 납부

The 1st successful candidates of Dormitory and Payment, Fall semester 2025

 

 

 [1차 합격자 발표]

1. 결과확인 2025. 7. 7.(월) 18:00 이후  (https://dorm.pusan.ac.kr/applyIs/00_login/login)

 

                "Announcement of Succesful Application" 확인

2. 유의사항

    결과 확인 시 본인이 어느 기숙사에 합격하였는지 반드시 확인하십시오.

    기숙사 선발 결과는 변경 불가합니다.

자유관 신청자가 배정인원보다 많은 관계로, 재학생 중 불합격자가 많습니다.

  

선발기준

   - 1순위 : 신입생, 학부 1학년, 정부초청장학생, 교환/방문학생, 특별장학생

   - 2순위 : 학부 및 대학원 재학생

   - 3순위 : 수료 후 연구생 (수료 후 연구생 등록자에 한함)

   - 4순위 : 연구원, 연구생

선발원칙

   - 1순위 우선 선발(정원 초과시 연소자 우선 선발)

   - 2순위는 성적순 선발(동점인 경우 연소자 우선 선발)

 

 

   - 3순위와 4순위는 연소자 우선 선발


    

 [1차 합격자 기숙사비 납부]

   1. 고지서 출력 및 납부 기간 2025. 7. 9.(수) 10:00 ~ 7. 11.(금) 16:00 (한국 시간 기준)

   2. 납부방법 국내 납부해외 카드결제해외 은행송금 모두 가능

 한국 내에서 납부 할 때

      : (국내고지서 출력  해서 은행 방문 납부 또는 가상계좌 입금

       

 해외에서 납부 할 때

     : (해외온라인 납부 

  

 

 

 

를 참고해주세요.


※ 납부 화면에서 “(본인의국가를 선택하세요.

 

    ※ 결제에서 문제가 있을 때  를 눌러 24시간 실시간으로 문의하세요.

    

    

    ※ 해외결제하는 학생 중 국적이 중국인도베트남인 경우 결제 마지막 페이지에서 인보이스를

       첨부해야 하므로미리 고지서 출력 페이지에서 고지서를 PDF로 저장 후 이용하세요.

 

 

 

√ [1차 합격자 결핵진단서홍역 예방접종 증명서(2제출]

1. 제출서류(제출대상)

  ① 결핵 유무가 명시되어 있는 검진결과서 : 1차 합격자 전원

  ※ 결핵 고위험국가가 아닌 국가 학생이라도모든 학생은 제출 필수

   흉부 X-ray 필름은 제출하지 않음결핵 유무를 알 수 있는 모든 테스트 허용

  ※ 2025. 7. 1.(화이후 검진 받은 서류만 인정함

20251학기와 여름학기동안 퇴사 없이 계속해서 기숙사에 거주한 학생은 결핵진단서를 제출하지   않으셔도 됩니다.

 

 

20251학기에 거주하고 여름 학기에 퇴사한 학생들은 결핵진단서를 제출하셔야 합니다.

    

② 홍역 예방접종 증명서(총 2 예방접종을 했다는 사실을 알 수 있는 모든 증명서 허용)

  지난 학기에 제출 완료한 학생은 제출하지 않으셔도 됩니다.

  ※ 최근 국내 홍역 집단 발생으로 인해홍역 예방접종 증명서(총 2)를 제출해야 합니다출생시부 터 현재까지 총 2회 예방접종을 하셔야 하니

관련 증명서를 준비해서 제출해 주시기 바랍니다.

    홍역 예방접종은 1차 접종 후 최소 4주가 지난 이후 2차 접종을 하실 수 있습니다.

    

2. 발급기관 한국해외 등 모든 국가 의료기관

  (한국어 또는 영어로 작성된 서류만 가능합니다.

  다른 언어로 쓰여진 경우한국어 또는 영어 번역본(본인이 번역해도 가능)도 함께 제출해주세요.)

    

3. 제출방법

기간(한국 시간 기준)

방법

7. 7.(수) 10:00 ~ 8. 8.() 18:00

PDF 또는 JPG로 저장 → Email 제출(idorm@pusan.ac.kr)

제목 건강진단서 제출(학번이름 기입할 것)

 

2025학년도 여름 방학 중(8. 4.() 오후 13:00~17:00 예정) 부산 캠퍼스 내에서 결핵검진 받을

학생은 제출하지 않아도 됩니다.

※ 결핵진단서 및 홍역 예방접종 증명서 미제출시 기숙사 합격은 취소됩니다.

    

√ [문의idorm@pusan.ac.kr / +82-51-510-3881

 


 

 [Announcement of the 1st successful candidates]

  

 1. Result : Please check the website after 2025. 7. 7.(Mon) 18:00. (https://dorm.pusan.ac.kr/applyIs/00_login/login)

 

              Check on "Announcement of Succesful Application"


2. Remark

    - When checking the result, please check which dormitory you have been selected for.

    - The selection result cannot be changed.

Since there are more applicants for the Jayoo Hall than the number of seats available, there are many students who are not accepted.

Selection criteria

   - 1st priority : Freshmen, Undergraduate first-grade students, GKS students,

                   Exchange & Visiting students, Special scholarship students

   - 2nd priority : Enrolled undergraduates & graduates

   - 3rd priority : Diploma candidates (tuition payment required)

   - 4th priority : Researchers, research students

Selection principle

   - 1st priority selected above all (in case of full capacity, the younger gets priority)

   - 2nd priority selected by GPA (the younger is selected in case of the same score)

 

 

   - 3rd and 4th selected by age (the younger gets priority)

    


 [Dorm fee Payment of the 1st successful candidates]

   1. Period of printout invoice : 2025. 7. 9.(Wed) 10:00 ~ 7. 11.(Fri) 16:00 (※ KST)

 

   2. How to pay : Pay in Korea, by credit card or overseas remittance

 

 If you want to pay in Korea  

     : Please click  , print your bill out, visit the bank

                  or transfer fee to your virtual account number.

       

 If you want to pay abroad(except in Korea)

     : Please click 

  

    ※ You can see how to do with 

  

    ※ In the page of payment, please select your country where you make a payment.

    ※ If you have any problems or questions, you can ask for help  24/7.

     ※ If your nationality is Chinese, Indian, or Vietnamese among students paying overseas,

       you must attach an invoice on the last page of payment, so it is recommended

       to save the bill as a PDF on the bill print page in advance and use it.

    

 

√ [Submission the result of the 1st successful candidates]

1. Required document (For whom)

① A medical examination result stating the presence or absence of Tuberculosis : All students

  ※ Even those from countries not at high risk for tuberculosis, all residents must submit it.

  ※ No need to submit X-ray film. All forms of tests that can figure out whether you have tuberculosis or not would be available.

  ※ Acceptable examined after 2025. 7. 1.(Tue)

Students who have continuously resided in the dormitory during the Spring and Summer semester of 2025 without leaving the dormitory do not need to submit the tuberculosis certificate.

 

 

But, students who resided in the Spring semester of 2025 and left the dormitory during the Summer semester must submit a tuberculosis certificate again.

    

② Measles vaccination certificate (Any certificate showing that you have been vaccinated total of 2 times is acceptable.)

  If you completed submission last fall semester, you don’t need to submit that again.

※ Due to the recent outbreak of measles in Korea, all international students must submit a measles vaccination certificate(2 times in total) upon entering the dormitory. A total of 2 vaccinations are required from birth to present, so please prepare and submit relevant certificates.

   The second dose of measles vaccination can be administered at least 4 weeks after the first dose.

※ Dormitory admission will be canceled if tuberculosis certificate and measles vaccination certificate are not submitted.

    

2. Issuing place : Any hospital/Clinic/Doctor’s office in Korea or overseas(certificate acceptable issued only in Korean or English, otherwise translation in Korean or English should be submitted.

                   No notarization required. Translation can be done by yourself.)

3. Period and How to submit

 

Submission Period (Korean Time)

방법

7. 9.(Wed) 10:00 ~ 8. 8.(Fri) 18:00

Save file with PDF or JPG

→ Submit via Email(idorm@pusan.ac.kr)

Email title : Submitting health checkup result(please include student ID No. and name)

 

 

 

If you can take TB test during this Summer semester 2025 on Busan campus(be expected on 4th August at 13:00~17:00), you don’t need to submit TB certificate(your result will be automatically delivered).

※ Dormitory admission will be canceled if tuberculosis certificate and measles vaccination certificate are not submitted.

    

√ [Inquiry] idorm@pusan.ac.kr / +82-51-510-3881

 

 

 

    

첨부파일