[기숙사] 2025학년도 2학기 기숙사 추가 신청 안내 / Notice for Additional application of the dormitory, Fall Semester 2025

date
2025.07.14
name
최은정
e-mail
view
249

 

2025학년도 2학기 기숙사 추가 신청 안내

Notice for Additional application of the dormitory, Fall Semester 2025

 

 

1. 외국인 유학생 2025학년도 2학기 기숙사 추가 신청기간은

  2025년 7월 15(화) 10:00부터 7월 18(금) 18:00 까지입니다. (한국시간 기준)

 

★ 자유관의 경우, 여석이 없기 때문에 추가 신청을 진행하지 않습니다. 

    

2. 지원자격

  학부생 및 대학원생(신입생편입생재학생), (※ 2025학년도 2학기 휴학생 지원 불가)

  교환학생방문학생수료 후 연구생(등록한 학생에 한함), 연구원연구생

  기숙사 벌점이 3점 미만인 자

    

3. 신청방법 및 제출서류

지원자 구분

신청방법 및 제출서류

학부생대학원생,

교환학생방문학생

▶ 구글폼(Google Forms)을 통한 지원

  https://forms.gle/HW5aa8GusRrGZUio7

수료 후 연구생

  구글폼(Google Forms)을 통한 지원

   https://forms.gle/HW5aa8GusRrGZUio7

 

 서류 제출 (제출장소 상남국제관 1층 국제협력실)

교수 추천서 1(첨부 양식) : 7. 18.(금) 18:00까지

수료 후 연구생 등록금 납부 영수증 사본 : 8. 22.(18:00까지

미제출시 기숙사 입사 취소됨

연구원연구생

 구글폼(Google Forms)을 통한 지원

    https://forms.gle/HW5aa8GusRrGZUio7

 서류 제출(제출장소 상남국제관 1층 국제협력실)

지원서 1(첨부 양식) : 7. 18.(금) 18:00까지

외국인 등록증 사본 or 여권 사본 1계약서 사본 1

의무식 제외” 신청자

 종교적인 이유로 기숙사에서 식사를 하지 못하는 자에 한함

 신청기간 : 2025. 7. 15.(화) 10:00 ~ 7. 18.(금) 18:00 (추가 신청기간과 동일)

 의무식 제외신청서(첨부 양식및 증빙서류(이메일 제출(idorm@pusan.ac.kr))

 증빙서류 여권사본(해당종교가 국교일 때) or 종교 증명서

 신청기간 외 의무식 제외 신청 불가

 

4. 추가 합격자 발표 7월 21(월) 18:00

국제처 웹사이트(http://international.pusan.ac.kr) - 공지사항(외국인학생)

    

5. 추가 합격자 기숙사비 납부기간 7월 23(수) 10:00 ~ 7월 25(금) 16:00 (한국시간 기준)


6. 문의 : 국제협력실 최은정(idorm@pusan.ac.kr. 051)510-3881)

    


    

1. The additional application period for dormitory, Fall semester 2025 is

  2025. 7. 15.(Tue) 10:00 ~ 7. 18.(Fri) 18:00. (KST)

  

 

★ For Jayoo Hall, additional applications cannot open because there are no vacancies.

 

2. Qualifications

  - Undergraduates & Graduates(Freshmen, transfer and enrolled students),

  (※ Not available application for students on a leave of absence in the Fall Semester, 2025)

  - Exchange & Visiting Students, diploma candidates(only enrolled ones), researchers, research students

  - Below 3 penalty points

    

3. How to apply and the required Documents

Applicant

How to apply & Required documents

Undergraduates, Graduates,

Exchange & Visiting Students

 (Google Forms) submission

  https://forms.gle/HW5aa8GusRrGZUio7

Diploma candidates

(should apply for it and pay fees)

  (Google Forms) submission

   https://forms.gle/HW5aa8GusRrGZUio7

 Submission document

 (submit to PNU International Office - Sangnam International Hall 1st floor)

- Recommendation by Supervisor(attached) : by 7. 18.(Fri) 18:00

- A copy of receipt of tuition fee : by 8. 22.(Fri) 16:00

- If you do not submit documents, your dormitory admission will be canceled.

Researchers,

Research students

 (Google Forms) submission

   https://forms.gle/HW5aa8GusRrGZUio7

 Submission document

  (submit to PNU International Office - Sangnam International Hall 1st floor)

by 7. 18.(Fri) 18:00

- Application(attached) 

- Either a copy of Residence card or Passport

- A copy of contract

Applicants for

“meal cancellation”

 Only for those who cannot have meals due to a specific religion

 Application period : 2025. 7. 15.(Tue) 10:00 ~ 7. 18.(Fri) 18:00 

  (Same with the period of additional application)

 How to apply : Email to idorm@pusan.ac.kr with application form for meal cancellation(attached) and official document which can prove religion(idorm@pusan.ac.kr))

 official document : Passport(If the religion is national religion of your country) or certificate of religion

 If you submit those except the period, it will be not acceptable.

 

 

4. Announcement of additional successful candidates : 7. 21.(Mon) 18:00

  (http://international.pusan.ac.kr) - “Notice for International student at PNU“

    

5. Payment period for additional successful candidates : 7. 23.(Wed) 10:00 ~ 7. 25.(Fri) 16:00 (※ KST)


6. Inquiry : Eunjung CHOI (idorm@pusan.ac.kr +82-51-510-3881)

첨부파일