2025학년도 2학기 학부 2차(최종) 폐강 강좌 및 2차 수강정정에 대한 사항을 다음과 같이 안내드리니, 2차 폐강강좌를 신청한 학생은 수강정정 기간 내에 신청하시기 바랍니다.
1. 2차 폐강 확정 강좌 목록 : <붙임 1, 2> 참고
※ 폐강 강좌를 신청한 학생에게 부산대학교 스마트캠퍼스 앱 알림(PUSH)를 발송하였으며, 향후 알림 수신을 희망할 경우 부산대학교 스마트캠퍼스 앱 설치 및 로그인해 주시기 바랍니다.
2. 2차 수강정정
가. 기간 : 2025. 9. 15.(월) 10:00 ~ 9. 16.(화) 17:00
나. 대상 : 2차 폐강강좌 수강신청자, 수업시간 중복 수강신청자, 2차 수강정정기간 전까지 1개 강좌도 수강신청하지 못한 자
다. 방법 : 학생지원시스템 - 수업 - 수강신청및확인 – 수강신청 – 정규학기수강신청
- 휴학생의 수강신청 내역은 2025. 9. 16.(화) 18:00 이후 삭제됩니다.
- 자세한 내용은 <붙임 3> 안내문을 확인해 주시기 바랍니다.
3. 수강권 양도 신고센터 운영 안내
- 수강권 양도 근절을 위해 “수강권 양도 신고센터”를 운영하며,
수강권 양도 사실이 적발될 경우 징계 처분, 수강신청 내역 삭제 등 엄중 조치할 예정이니 유의하시기 바랍니다.
- 신고방법 : 강좌 양도 증빙자료(게시글 캡처화면 등) 첨부, 신고인 연락처 기재하여 이메일(학사과 학부 수업담당 pnu1221@pusan.ac.kr)로 신고
Make sure to check out the notice regarding the 2nd cancelled courses & add/drop period in Fall semester 2025.
※ A push notification has been sent via the Pusan National University Smart Campus app to students who registered for cancelled courses. If you wish to receive future notifications, please make sure to install and log in to the Pusan National University Smart Campus app.
For further details, please use the attached files below.
A. Course Add/Drop Period
1) Period : 2025. 3. 18.(Tue) 10:00 ∼ 3. 19.(T) 17:00
2) Applicable to : Students who were enrolled for canceled courses, Students who have registered for overlapping classes due to changes in the class schedule,Students who have not registered any courses before 2nd course add&drop period due to unavoidable circumstances such as military discharge or leave of absence.
3) How to : Onestop(학생지원시스템) - Classes(수업) - Course registration&confirmation(수강신청및확인) - Course registration(수강신청) - Course registration of the regular semesters(정규학기 수강신청)
B. Deletion of Course Registrations for Students on Leave of Absence
1) Course registrations for students who are on a leave of absence will be automatically deleted after 18:00 on Tuesday, September 16, 2025.
- For more details, please refer to Attachment 3.
C. Operation of the Course Slot Transfer Reporting Center
-To prevent the unauthorized transfer of course slots, the university is operating a Course Slot Transfer Reporting Center
-Please note that strict actions such as disciplinary measures and deletion of course registration records will be taken if a course slot transfer is found to have taken place.
-How to Report:
Please send an email to the undergraduate academic affairs officer at the Educational Affairs Office
Evidence of the course slot transfer (e.g., screenshots of online posts or messages)
Contact information of the person reportingpnu1221@pusan.ac.kr)