3. 부산대학교 학생연구자 고충/상담 창구 운영
[Pusan National University Student Researcher Grievance/Counseling Desk]
부산대학교는 학생연구자가 연구에 참여하는 동안 자율적인 연구활동과 학업에 전념할 수 있도록 "학생연구자 고충/상담 창구"를 운영하여 학생연구자의 처우 개선 및 인권과 권익을 보호하고 있다.
[Pusan National University operates a system to improve treatment of student researchers and protect their human right & interests by establishing a “Student Researcher Grievance/Counseling Desk” so that student researchers can focus on autonomous research activities and studies while participating in research]
▶ [학생연구자 고충/상담 창구 시행 안내]
[Guide to implementation of Student Researcher Grievance/Counseling Desk]
▶ [학생연구자 고충/상담 창구 온라인 안내]
[Student Researcher Grievance/Counseling Desk Online Information]
(Evidence Link) ☞ https://sanhak.pusan.ac.kr/Contents/Contents.aspx?PageNo=1031
4. 부산대학교 인권센터 상담 및 사건사고 처리절차 안내
[Pusan National University Human Rights Center Counseling and Incident Handling Procedure Guide]
부산대학교 인권센터는 학내구성원의 권리에 불이익이 발생하지 않도록 적법한 이의제기 또는 권리주장 절차를 보장하고 있으며, 누구나 온.오프라인 상담실을 손쉽게 이용할 수 있도록 마련하고 있다.
[The Pusan National University Human Rights Center guarantees a legitimate appeal procedure in case of disadvantages on the rights of members of the university and provides easy access to online and offline counseling centers for anyone]
▶ [부산대학교 인권센터 상담 신청 안내]
[Pusan National University Human Rights Center Counseling Application Guide]
(Evidence Link) ☞ https://equality.pusan.ac.kr/equality/41347/subview.do
▶ [부산대학교 인권센터 사건사고 및 처리절차 안내]
[Pusan National University Human Rights Center Incidents and Handling Procedures Guide]
(Evidence Link) ☞ https://equality.pusan.ac.kr/equality/41348/subview.do