[기숙사] 2025학년도 1학기 기숙사 추가 신청 안내/ Notice for Additional application of the dormitory, Spring Semester 2025
- date
- 2025.01.16
- name
- 최은정
- view
- 503
2025학년도 1학기 기숙사 추가 신청 안내 Notice for Additional application of the dormitory, Spring Semester 2025 |
1. 외국인 유학생 2025학년도 1학기 기숙사 추가 신청기간은
2025년 1월 20일(월) 10:00부터 1월 22일(수) 18:00 까지입니다. (한국시간 기준)
2. 지원자격
- 학부생 및 대학원생(신입생, 편입생, 재학생), (※ 2025학년도 1학기 휴학생 지원 불가)
- 교환학생, 방문학생, 수료 후 연구생(등록한 학생에 한함), 연구원, 연구생
- 기숙사 벌점이 3점 미만인 자
3. 신청방법 및 제출서류
지원자 구분 | 신청방법 및 제출서류 |
학부생, 대학원생, 교환학생, 방문학생 | √ 구글폼(Google Forms)을 통한 지원 |
수료 후 연구생 | √ 구글폼(Google Forms)을 통한 지원 https://forms.gle/A7iGzevLhZRVo5RSA
√ 서류 제출 (제출장소 : 상남국제관 1층 국제협력실) - 교수 추천서 1부(첨부 양식) : 1. 22.(수) 18:00까지 - 수료 후 연구생 등록금 납부 영수증 사본 : 2. 21.(금) 18:00까지 - 미제출시 기숙사 입사 취소됨 |
연구원, 연구생 | √ 구글폼(Google Forms)을 통한 지원 https://forms.gle/A7iGzevLhZRVo5RSA √ 서류 제출(제출장소 : 상남국제관 1층 국제협력실) - 지원서 1부(첨부 양식) : 1. 22.(수) 18:00까지 - 외국인 등록증 사본 or 여권 사본 1부, 계약서 사본 1부 |
“의무식 제외” 신청자 | √ “종교”적인 이유로 기숙사에서 식사를 하지 못하는 자에 한함 √ 신청기간 : 2025. 1. 20.(월) 10:00 ~ 1. 22.(수) 18:00 (추가 신청기간과 동일) √ 의무식 제외신청서(첨부 양식) 및 증빙서류(이메일 제출(idorm@pusan.ac.kr)) √ 증빙서류 : 여권사본(해당종교가 국교일 때) or 종교 증명서 √ 신청기간 외 의무식 제외 신청 불가 |
4. 추가 합격자 발표 : 1월 23일(목) 18:00
국제처 웹사이트(http://international.pusan.ac.kr) - 공지사항(외국인학생)
5. 추가 합격자 기숙사비 납부기간 : 1월 27일(월) 10:00 ~ 1월 31일(금) 16:00 (※한국시간 기준)
6. 문의 : 국제협력실 최은정(idorm@pusan.ac.kr. 051)510-3881)
1. The additional application period for dormitory, Spring semester 2025 is
2025. 1. 20.(Mon) 10:00 ~ 1. 22.(Wed) 18:00. (KST)
2. Qualifications
- Undergraduates & Graduates(Freshmen, transfer and enrolled students),
(※ Not available application for students on a leave of absence in the Spring Semester, 2025)
- Exchange & Visiting Students, diploma candidates(only enrolled ones), researchers, research students
- Below 3 penalty points
3. How to apply and the required Documents
Applicant | How to apply & Required documents |
Undergraduates, Graduates, Exchange & Visiting Students | √ (Google Forms) submission |
Diploma candidates (should apply for it and pay fees) | √ (Google Forms) submission https://forms.gle/A7iGzevLhZRVo5RSA √ Submission document (submit to PNU International Office - Sangnam International Hall 1st floor)
- Recommendation by Supervisor(attached) : by 1. 22.(Wed) 18:00 - A copy of receipt of tuition fee : by 2. 21.(Fri) 16:00 - If you do not submit documents, your dormitory admission will be canceled. |
Researchers, Research students | √ (Google Forms) submission https://forms.gle/A7iGzevLhZRVo5RSA √ Submission document (submit to PNU International Office - Sangnam International Hall 1st floor) : by 1. 22.(Wed) 18:00 - Application(attached) - Either a copy of Residence card or Passport - A copy of contract |
Applicants for “meal cancellation” | √ Only for those who cannot have meals due to a specific religion √ Application period : 2025. 1. 20.(Mon) 10:00 ~ 1. 22.(Wed) 18:00 (Same with the period of additional application) √ How to apply : Email to idorm@pusan.ac.kr with application form for meal cancellation(attached) and official document which can prove religion(idorm@pusan.ac.kr)) √ official document : Passport(If the religion is national religion of your country) or certificate of religion √ If you submit those except the period, it will be not acceptable. |
4. Announcement of additional successful candidates : 1. 23.(Thu) 18:00
(http://international.pusan.ac.kr) - “Notice for International student at PNU“
5. Payment period for additional successful candidates : 1. 27.(Mon) 10:00 ~ 1. 31.(Fri) 16:00 (※ KST)
6. Inquiry : Eunjung CHOI (idorm@pusan.ac.kr +82-51-510-3881)
- 첨부파일
-
- 2025.1-Dormitory-Kor.pdf 미리보기
- 추천서-수료후연구생 Recommendation form-diploma candidates.doc 미리보기
- 지원서-연구원 application form-researchers.doc 미리보기
- 의무식 제외 신청서 Application for Meal Cancellation.doc 미리보기
- Recommendation letter for Change of Dormitory Type.docx 미리보기
- Recommendation letter for Change of Dormitory Type [Exchange students].docx 미리보기
- 2025.1-Dormitory-Eng.pdf 미리보기
- 2025.1-Dormitory-Chn.pdf 미리보기